گروه بورس: رئیس سازمان خصوص‌سازی‌ اعلام کرد: 50درصد از سهام بیمه آسیا به‌صورت خرد در بورس تهران عرضه می‌شود

به گزارش همشهری،30 آذرنشست معارفه بیمه آسیا قبل از عرضه سهام در بورس با حضور مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار شد.

هرچند رسم است در مراسم معارفه شرکت‌ها برای ورود به بورس، مدیران شرکت‌ها به بررسی عملکرد و جزئیات مربوط به سود و زیان شرکت می‌پردازند اما در مراسم معارفه شرکت بیمه آسیا مدیران شرکت، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ و وزارت اقتصاد آنقدر کلی گویی کردند که حوصله مهمانان سر رفت و اغلب سرمایه‌گذاران رفته رفته سالن همایش را ترک کردند.

در ابتدای این نشست غلامرضا حیدری کرد زنگنه ضمن ارائه آمار‌های همیشگی در مورد خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: 20درصد از سهام بیمه آسیا پیش از این بابت رد دیون دولتی واگذار شده است و 20درصد نیز همچنان در دست دولت باقی خواهد ماند.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه 10 درصد از سهام بیمه آسیا نیز به کارکنان شرکت تعلق خواهد گرفت، ادامه داد: به این ترتیب 50 درصد از سهام شرکت بیمه آسیا آماده واگذاری است و ما همه این میزان سهام را درصورت وجود تقاضا در بورس عرضه خواهیم کرد. وی افزود: درصورتی که تقاضا در بازار وجود داشته باشد تمام 50درصد از سهام شرکت در بورس عرضه می‌شود.

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده بیمه آسیا در بورس عرضه می‌شود و از فعالان بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاران انتظار داریم که در این عرضه حضور قوی داشته باشند.

3توصیه معاون وزیر اقتصاد به بیمه‌ها

معاون اموربانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: زمانی که یک صنعت دولتی باشد سود و زیان آن شرکت خیلی اهمیت ندارد ولی پس از خصوصی‌سازی‌ مهم‌ترین مسئله برای هر شرکت سود و زیان آن است.

اصغر ابوالحسنی افزود: 3توصیه‌ای که به صنعت بانک و بیمه می‌شود این است که اول جهانی فکر کنند، داخلی عمل کنند و خود را به سمت فعالیت‌های جدید سوق دهند، دوم بخش IT یک بخش سودآور در بیمه‌ها و بانک‌هاست بنابراین باید به این بخش توجه خاصی شود و سوم اینکه یکی دیگر از بخش‌های سودآور بیمه‌ها، حضور فعال بیمه‌های اتکایی است که امیدواریم با ورود بخش خصوصی به این صنعت، این قسمت نیز رونق بیشتری پیدا کند.

بیمه‌ها شفاف هستند

رئیس‌کل بیمه مرکزی هم در ادامه این همایش گفت: بیمه‌ آسیا با 17 درصد از سهم حق بیمه تولیدی و ذخایر و اندوخته‌های خود می‌تواند پس از خصوصی شدن نقش مهمی در صنعت بیمه کشور داشته باشد. به گفته جواد فرشباف ‌ماهریان، بیمه آسیا دومین شرکت بیمه‌ بزرگ کشور است و سهم آن در تولید حق بیمه از صنعت بیمه کشور 17 درصد است.

صدور 5 میلیون بیمه‌نامه

محمدعلی علی‌پور‌ یزدی مدیرعامل بیمه آسیا نیز درباره گفت: تحول صنعت بیمه‌ از سال‌های 81 و 82 با تاسیس شرکت‌های خصوصی بیمه آغاز شده و در حال حاضر شرکت‌هایی که از ابتدا خصوصی تاسیس شده‌اند، 25 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و با اضافه شدن سهم شرکت‌های بیمه دولتی که واگذار می‌شوند، این سهم به بیش از 52‌درصد می‌رسد.

وی افزود: این بیمه در سال87 با صدور 5میلیون بیمه‌نامه نرخ رشد بیش از 5/14درصد را تجربه کرده است.

احتمال عرضه در روز چهارشنبه

محمدرضا رستمی، معاون شرکت‌ بورس توضیح داد: با توافقی که با سازمان خصوصی‌سازی انجام شده قرار است، 10 درصد سهم در روز اول عرضه شود و در حال حاضر آخرین هماهنگی‌ها را با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای تعیین زمان عرضه انجام می‌دهیم و اگر امروز این شرکت آگهی شود، روز چهارشنبه 10 درصد از آن در بورس عرضه می‌شود.

کد خبر 97872

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز